Sredstva EU fondova za novu edukaciju i novo zanimanje – drogerist
U Hrvatskoj je neiskorišten potencijal cijeloživotnog obrazovanja kojim osobe mogu postati konkurentnije na tržištu rada
Zagreb, 21. studenoga 2016. – Prema najnovijim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Hrvatska ima više od 200 tisuća nezaposlenih osoba, a smanjenju ovog poražavajućeg podatka može pomoći, još u Hrvatskoj neiskorišten potencijal cijeloživotnog obrazovanja putem kojeg će radno sposobne osobe steći kompetencije i znanja kako bi bile konkurentne na tržištu rada.
Upravo zato Ustanova za obrazovanje odraslih – Callidus sustavno potiče dodatnu edukaciju odraslih u suradnji s brojnim partnerima, a tu se posebno ističe projekt „Osnaživanje kompetencija za zapošljavanje u drogerijama“, prvi ovakav edukacijski program na prostoru cijele Hrvatske, proveden u partnerstvu s jednim od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj – dm drogerie marktom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje (HZZ), a koji je usmjeren na edukaciju zaposlenika u drogerijama, trgovinama zdrave hrane i kozmetike. Projekt je 95 posto sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda.
Putem ovog projekta edukaciju je završilo 50 nezaposlenih osoba od kojih je osam osoba s invaliditetom te su stekli nova znanje i vještine te time povećali svoju konkurentnost na tržištu rada.
Posebnost ovog projekta leži u činjenici da je proveden prema sistemu dualnog obrazovanja koji se zasniva na kombinaciji teorijske nastave za čiju provedbu su zaduženi nastavnici Callidusa, te praktične nastave uz vođeno mentorstvo od strane educiranih mentora u prodavaonicama dm – drogerie markt-a. dm je angažirao 16 zaposlenika koji su educirani za uloge mentora te su radili s polaznicima tijekom praktičnog dijela edukacijskog programa.
„Moje iskustvo s drogerijom se uvijek svodilo na kupovinu onoga što mi je prijeko potrebno, pa bi čak kupovina neki puta završila i neplanski te bi kupila nešto što je na akciji i slično. Sada se moje iskustvo promijenilo. Nakon praktičnog dijela edukacije u dm prodavaonici vidjela sam da nije sve kako sam zamišljala, već je sve organizirano da služi kupcu i da zadovolji njegove potrebe i želje. Zahvaljujući svojoj mentorici naučila sam puno o proizvodima za osobnu higijenu i njegu, dekorativnoj kozmetici, kućanstvu, zdravoj prehrani a osim toga, naučila sam i cjelokupni rad u prodavaonici kao i rad i komunikaciju s kupcima. To je nešto što nikada ne bih imala priliku naučiti prije nego bih počela raditi u prodavaonici.“, za kraj je izjavila Željka, jedna od polaznica edukacijskog programa.