Kako učinkovito upravljati skladištem
Neovisno o tome što se u vašem skladištu nalazi, skladište treba tretirati kao trezor u banci, prostor u kojem se čuva vrijedna roba, prati stanje i kretanje.

Svaka tvrtka koja se bavi proizvodnjom, trgovinom i /ili distribucijom ima barem jedno, ako ne i više skladišta. Pa čak ukoliko je vaša djelatnost pružanje usluga ( građevinskih, medicinskih, stomatoloških, IT usluga,….) za svoja sredstva za rad, potrošni materijal, određene komponente i/ili rezervne dijelove trebate neko mjesto gdje ćete ih držati/skladištiti.
Uz skladište se tada javlja pojam šifriranja artikala, praćenje zaliha, financijski aspekt vođenja zaliha, naručivanje, izdavanje, oštećenja/škart, rokovi trajanja, koeficijent obrtaja, a na spomen inventura, mnogima se javlja nervoza i panika.
Neovisno o tome što se u vašem skladištu nalazi, skladište treba tretirati kao trezor u banci! U njemu je spremljen novac s kojim treba vrlo oprezno upravljati. Bez obzira radi li se o skladištu sirovina, materijala, rezervnih dijelova, poluproizvoda, gotovih proizvoda, trgovačkoj robi – svaka od ovih kategorija ima određenu financijsku vrijednost i stoga je itekako bitno imati točnu i pouzdanu informaciju u svakom trenutku o stanju kao i kretanju zaliha.

Što je potrebno znati za uspješno upravljanje skladištem?
- Organizacija prostora – podrazumijeva adekvatan prostor, sigurnost rada, sredstva za rad (viličari, police, transportni putevi)
- Sustav označavanja/šifriranja – jednoznačan i razumljiv, kontroliran
- Kretanje stanja zaliha – važna je kontrola ulaza i izlaza, dokumentacija, povezanost sa informacijskim sustavom
- Kontrola zaliha/inventura – pojava viškova/manjkova, redovna kontrola, odgovornost
I još mnogo drugih, specifičnih elemenata koje ovdje nismo spomenuli, a karakteristični su za pojedine industrije/djelatnosti.
Svakako ne treba zanemariti i kompetencije djelatnika koji rade i upravljaju skladištem. Odgovornost, analitičnost, organiziranost – samo su neke od karakteristika dobrog voditelja skladišta.
Stoga ukoliko želite unaprijediti rad svog skladišta, pozivamo Vas na program „Warehouse manager“
Nataša Cikač,
nositeljica Callidusove edukacije “Warehouse manager”
O Autorici:
Mr.sc. Nataša Cikač konzultantica je za nabavu i lanac opskrbe, vlasnica tvrtke s više od 20 godina iskustva u proizvodnim poduzećima na području nabave, logistike i prodaje. Kao konzultant surađuje sa tvrtkama u cilju poboljšanja procesa i kompetencija djelatnika. Certificirana je za provođenje koncepta Kontinuiranih poboljšanja (CCIM). Član je Hrvatske udruge za nabavnu djelatnost, HUP-a i redovni kolumnist poslovnih časopisa. Kao gost predavač održava stručna predavanja na znanstvenim ustanovama ZŠEM i na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.